Március 23. és 25. között megrendezésre került a második BBC – Workshop Week. Az eseményt a járványügyi korlátozásoknak megfelelően, online térben tartottuk meg, azonban ennek ellenére a színvonalas szervezésnek köszönhetően ebben a félévben is egy sikeres hetet tudhatunk magunk mögött. A hét folyamán az érdeklődők három tematikus nap hat workshopján vehettek részt. A Creativity, a Health és az IT Day során olyan, a szakmájukban kiemelkedő tevékenységet végző előadók voltak a vendégeink, akik az interaktív beszélgetések alatt számos, a területükhöz kapcsolódó tapasztalatot és szemléletmódot osztottak meg a hallgatósággal. 

A Creativity Day első workshopja a „Personal Branding – Hogyan kezdd el?” címet viselte, melyen László Móni volt vendégünk. Móni 2008-ban pályaváltóként önálló vállalkozásba kezdett és personal branding tanácsadóként folytatta karrierjét, majd 2015-ben megjelent Lehetsz kivételes című könyve az énmárkaépítés alapjairól. Emellett rendszeresen tart workshopokat és a MOME-n is oktat personal branding témában. 
Az esemény során a résztvevők betekintést nyerhettek a személyes márkaépítés alapjaiba, illetve hasznos tippeket is kaphattak a szakmai sikeresség megvalósítása érdekében. Móni már a beszélgetés elején kihangsúlyozta a bemutatkozás fontosságát, melynek célja valamiféle kapcsolat kialakítása a másik féllel, és ez az énmárka építés legfontosabb alapja is. Előadónk számos tanács mellett kifejtette azt is, hogy a personal branding rendkívül lényeges eleme az önazonosság, illetve az, hogy  minden helyzetben a valódi énünket mutassuk. Ez az aspektus az offline és az online kapcsolatépítési metódusokra is igaz. A pandémia alatt egyre jobban felértékelődött a social media felületeken való énmárkaépítés, ezzel kapcsolatban a LinkedIn-en való megfelelő jelenlét és a pozitív első benyomás érdekében bevetendő tippek is elhangzottak. Móni minden esetben arra buzdít, hogy úgy építsünk kapcsolati hálót, hogy a saját érdekeink szem előtt tartása mellett tiszteljük a másik embert is és érdeklődjünk iránta, innen induljon el a kapcsolat. Valamint záró gondolatként azt is kiemelte, hogy szakmai tudás és teljesítmény nélkül természetesen nem lehet énmárkát építeni, viszont az csak egy alap és a kérdés az, hogy ezt hogyan tudja az adott illető a személyiségjegyeivel együtt, egy vonzó csomagként megmutatni a külvilág számára.

A nap második eseményén Csernátony Fanni, a Cellux Csoport trénere volt vendégünk. A „Design thinking – Te is lehetsz kreatív!” workshop előadója szívügyének tekinti, hogy minél több emberrel megismertesse a designt, mint szellemiséget és kreatív problémamegoldási módszert, így csapatával azon dolgozik, hogy a tervezői gondolkodásmód képességét a lehető legtöbb emberből előhozza. 
Az interaktív beszélgetés során a hallgatóság megismerkedhetett a design thinking alapjaival. Fanni kiemelte, hogy a kreatív problémamegoldási folyamat nem csak egy termék tervezése, hanem bármiféle innováció esetén is fontos, és az egész folyamatnak az a lényege, hogy hogyan jutunk el az innovációhoz. A szemléletmód szerint azonban az innováció ott kezdődik, ahol a technológiai aspektusokat úgy lehet megvalósítani, hogy szem előtt tartjuk az érintett célközönség szempontjait is amellett, hogy üzletileg mi éri meg. A workshop második felében Fanni több brainstorming gyakorlatot is hozott a résztvevők számára, melyekkel a kreatív gondolkodásmódot fejleszthették, mind egyéni, mind csoportos szinten. 

A szerdai két előadás a Health Day jegyében telt. A nap első workshopja a „Pszichológiai rugalmasság és tudatos jelenlét – egészségfejlesztés a munkahelyen” címmel került megrendezésre. Az eseményen a Longevity Project alapítói, Länger Jelena és Dr. Márky Ádám volt a vendégünk. A vállalkozásuk támogatja a cégvezetőket, hogy fenntartható és stratégiai szemlélettel közelítsék meg munkavállalóik testi, lelki és szellemi jóllétét. 
Az interaktív workshop során szó esett arról, hogy milyen előnyökkel járhat egy vállalat számára, ha átgondoltan és hosszú távú elköteleződéssel áll neki a munkavállalók testi, lelki és szellemi jólétét támogató well-being program kidolgozásának és kivitelezésének. Jelena az előadást dr. Robert H. Rosen tanácsadó-pszichológus idézetével nyitotta, mely így szólt: „Az egészséges, elkötelezett emberek egészségesebb, produktívabb szervezeteket fognak létrehozni, és az egészséges szervezetek nagyobb valószínűséggel tartják fenn és inspirálják az egészséges embereket.” Az idézet önmagában jól összefoglalja a workshop üzenetét, miszerint egy vállalat legfontosabb erőforrása az ember, és az emberek egészsége nagyban befolyásolja a cég működési és fejlődési potenciálját. Ez alapján tehát a munkáltatónak érdeke a munkavállalók egészségének fejlesztése, annak ellenére, hogy nem kötelessége. A Longevity Project edukáció alapú egészségfejlesztési kezdeményezése pedig segít abban, hogy az egészség értékként, szokásként épüljön be a vállalati kultúrába. A résztvevők továbbá megtudhatták azt is, hogy hogyan fejleszthetjük magunkban a tudatos jelenlétet a mindfulness formális és informális gyakorlása révén, és milyen hatást várhatunk ettől a saját életünkben. 

A napot Diana Meral Yamak és Pálfi Gergő „Sport és egészség – Célvonalban a siker!” című eseménye zárta. Diana elismert edzőként és sportolóként a fizikai felkészültség mellett a mentális fejlesztést is nagyon fontosnak tartja. Gergő pedig életmód tanácsadóként rengeteg embernek segített már elérni a legjobb formáját, melynek fontos alappillére a motiváció fenntartása még az ilyen nehéz időkben is. 
A beszélgetés során Diana és Gergő hasznos tanácsokat, valamint tapasztalatokat osztottak meg az érdeklődőkkel az egészséges életmóddal kapcsolatban, illetve szó esett arról is, hogy miképp lehet erre egy vállalkozást felépíteni. Diana szerint a meditációnak fontos szerepe van a testi és lelki céljaink elérésében, hiszen annak segítségével produktívabbak és megoldáscentrikusabbak tudunk lenni. Ő maga már több éve alkalmaz különböző módszereket, és általa az utóbbi időben Gergő is megtapasztalta a meditáció számtalan jótékony hatását. A workshop fontos üzenete, hogy minden fejben dől el, és az elménk erejének kapcsán kiemelték azt is, hogy ne azonosuljunk bizonyos fizikai fájdalmakkal, hanem kívülről figyeljük meg az impulzusokat, és mindig a céljainkra koncentráljunk. Az egészséges életmód másik fontos aspektusára is kitérve, a résztvevők számos tanácsot kaphattak a táplálkozással, illetve a reggeli fontosságával kapcsolatban. Zárásképp pedig Diana egy rövid meditációs gyakorlatot tartott a hallgatóságnak.

A Workshop Week utolsó délutánján került megrendezésre az IT Day. A csütörtöki napot Kovács Gergely, VR szakértő „Marketing a VR szemüvegén keresztül – Tekints a jövőbe!” című workshopja nyitotta. Gergő 22 éve dolgozik kommunikációs szakmában, és az utóbbi 10 évben jelentős szerepet vállalt a HPS Group új digitális kommunikációs üzletágának kialakításában. Munkája mellett egyetemeken tart előadásokat a modern vizuális megoldásokról és az AR/VR szerepéről a kommunikáció, valamint oktatás terén.
Bevezetésként Gergő meghatározta a különböző Reality technológiák alapvető fogalmi kereteit. Ezután az érdeklődők megtudhatták, hogy hogyan alkalmazzák a VR technikát a marketing különböző területein. Gergő kitért arra is, hogy a szakemberek a járvány idején hogyan turbózzák fel a reklámkampányokat a személyesebb ügyfélélmény elérése érdekében a VR segítségével. Előadónk a workshop második felét a szakterülethez kapcsolódó esettanulmányokkal színesítette, és ezeken keresztül mutatta be a különböző Reality eszközök valós használatát, valamint jó és rossz fejlesztésekre is hozott példákat.

A BBC – Workshop Week záró előadásának keretein belül Székely Líviát és Simon Klaudiát, a UX studio UX/UI designereit láttuk vendégül a „User Experience – Ismerd meg az alapokat! című esemény során. A UX studio mobil- és webalkalmazások, weboldalak és szoftverek felhasználói élmény tervezésével és kutatásával foglalkozik. Olyan nagyvállalatokkal működtek már együtt, mint a Google, a Netflix vagy éppen a HBO GO.
A workshop folyamán a hallgatóság betekintést nyerhetett a UX tervezők feladatainak és a tervezési folyamat részleteibe. Lívia és Klaudia számos fontos fogalom meghatározásával és érdekes információ átadásával vezette be a résztvevőket szakmájuk kreatív világába. Kitértek arra a témára is, hogy milyen vállalatoknál és ügynökségeknél érdemes elhelyezkedni pályakezdőként. Tapasztalataik alapján egy nagyvállalatnál vagy ügynökségnél rengeteg jó lehetőség nyílik új technikák, technológiák és iparágak megismerésére, valamint többféle és újabb projektben is ki tudja magát próbálni egy designer. 
Az előadás végén az érdeklődők útravalóul hasznos tanácsokat kaptak azzal kapcsolatban, hogy hogyan fejleszthetik magukat és válhatnak akár ők maguk is User Experience designerekké egy jó mentor és a megfelelő inspirálódás segítségével. 

Összességében elmondhatjuk, hogy a BBC ismét egy fantasztikus hangulatú eseménysorozatot alkotott, melyen még az online térre korlátozódott szervezés sem tudott kifogni. Köszönjük az előadóknak és a szervezőknek a színvonalas eseményt, valamint minden résztvevőnek, hogy eljött, hiszen Nélkületek nem lett volna az igazi. Reméljük, hogy hamarosan személyes előadások keretein belül is találkozhatunk!

Bodnár Beáta