A 2020-as esztendő számos akadályt gördített elénk az élet minden területén. A Budapest Business Club azonban nem a nehézségekre, hanem a lehetőségekre koncentrált. A szervezetünk nem elégszik meg a jóval, hanem a legjobbra törekszik, és igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni az adott helyzetből. Kiváló példa erre Fördős Zé és Mautner Zsófi előadása, melyet óriási szervezői munkával sikeresen kiviteleztünk az online térben is. Szervezetünk ezzel újabb rekordot ért el, hiszen a videó már több mint 4000 megtekintésnél jár a Facebookon.

Biztosan Ti is hallottatok már arról, hogy az utóbbi években egy jelentős gasztroforradalom zajlik Magyarországon, sőt talán az egész világon. Vendégeink más-más szempontból ugyan, de ennek a magyar forradalomnak a legjelesebb képviselői és alakítói. Egy kötetlen és nagyon jó hangulatú beszélgetés során először a karrierjük kezdeti szakaszáról meséltek. Remek példát állítva ezzel mindannyiunk elé a saját történetükkel. Zsófi a külkereskedelmi és közgazdasági tanulmányok után a diplomáciában dolgozott – és bár ezen a területen is sikeres volt – mégis bele mert kezdeni valami újba, jelen esetben a gasztroblogjának vezetésébe. Számára ez igazi szenvedély és szerelem volt, és ahogyan mondta, minden bizonnyal ez volt későbbi sikereinek legfőbb oka. Zé egészen más háttérrel érkezett meg ebbe a világba. Bár ő is nagyon szeretett főzni, de alapvetően egzisztenciális okokból kezdte el az álmát megvalósítani. Zé kitartó és alázatos munkával felépítette a saját személyes brandjét, illetve létrehozta a Street Kitchent, amely hazánk egyik legismertebb főzős-, illetve receptoldala, és a különféle közösségi média platformokon százezrekre van hatással. Megtudtuk, hogy Zé alapos üzleti tervezéssel és színvonalas tartalomgyártással építi brandjét, míg Zsófi továbbra is sok energiával tudja a munkáját végezni, mert ez adja meg számára a legnagyobb örömöt. Úgyis mondhatjuk, hogy más piaci szegmensben tevékenykednek és más motiváció hajtja őket, mégis mindketten nagyon sikeresek tudnak lenni abban, amit csinálnak.

A beszélgetés során nagy hangsúlya volt a social media felületeknek, így egy kicsit bevezettek minket a trendekbe. Elárulták többek között, hogy Zét egy egész csapat segíti a tartalomgyártásban, és ő maga leginkább az Instagram fiókot kezeli. Zsófi munkájában kevésbé fontos az, hogy minden oldalon jelen legyen, így ő az Instára koncentrál, melyet szintén személyesen kezel. Zé abba is beavatta a hallgatóságot, hogy a Street Kitchen egészen elképesztő, havi 8-10 millió oldalletöltéssel rendelkezik, és konkrét terveik vannak a további növekedésre. A tavaszi karantén számukra jól jött, hiszen alapvetően amúgy is az online térben működtek, így nem kellett az átállással bajlódniuk. Mivel az embereknek a korlátozások miatt több idejük lett, több jutott a főzésre is. Ez természetesen a számokon is meglátszott, hiszen 2020 márciusában kétszerannyian nézték őket, mint egy évvel korábban. Zsófi a közösségi médiában elsősorban a mondanivalóra koncentrál, így ő a sikert nem feltétlenül a követőszámban vagy like-okban méri. A diplomáciai múltjából is sok mindent tud hasznosítani, és egy-egy új ismeretség nagyon hasznos tud lenni. Elmondta, hogy az oldalát 70-80%-ban nők követik, de az 50-es férfiak körében is sok követője akad. Mint mondta, a sikert sok minden jelentheti, így számára egyértelműen egy kedves emlék és pozitív visszajelzés volt, amikor az ismert televíziós személyiség, Friderikusz Sándor hívta fel telefonon, hogy gratuláljon az egyik könyvéhez.

Egyetértettek abban, hogy munkájuk egyik sarokköve a recept. Nagyon fontos, hogy milyen recepteket tesznek közzé, hiszen ez határozza meg azt, hogy ki hogyan viszonyul hozzájuk és ki fogja nézni, illetve olvasni őket. A SK nagy hangsúlyt fektet az adatelemzésre, és ez alapján gyártanak recepteket és tartalmat. Zsófi a munkája során legtöbbször a falusi piacok kínálatából és vidéki termelőktől merít ihletet, és ezeket az ízeket viszi tovább és önti kész alakba például a könyveiben is.

Érdekes, hogy egyikük sem tervez éttermet nyitni a jövőben, de Zé szeretne aktív és folyamatos jelenlétet a televízióban és médiában, keresik az új lehetőségeket és célcsoportokat. Zsófi elsősorban az együttműködésekre, a jelenlegi forma minél jobb minőségű folytatására és színvonalas könyvek írására törekszik. A beszélgetés végén meséltek nekünk kicsit arról is, hogy hogyan töltik a szabadidejüket. Zé elsősorban a kerékpározással, és a természetben tud kikapcsolódni, Zsófi pedig inkább a színházzal és mozival tudja magát feltölteni. Fontos neki, hogy ő maga oszthassa be az idejét, ezért is imádja a munkáját.

Végezetül, szeretnénk megosztani Veletek Zé és Zsófi tanácsát, ami egyfajta útravalója volt az előadásnak. Zé kiemelte, hogy bármihez is kezdünk ahhoz alázat, rengeteg meló és némi szerencse is kell. Zsófi pedig azt üzeni nekünk, hogy nyugodtan próbálkozzunk új dolgokkal, és ha tehetjük szánjunk rá akár egy évet is arra, hogy elmélyedjünk benne és megtudjuk nézni, hogy ezt a valamit tényleg hittel és szenvedéllyel tudjuk-e csinálni.

Köszönjük az előadóknak és a szervezőknek a színvonalas eseményt!

Erdős László