A Budapest Business Club a Karrier Irodával együttműködve idén ősszel is becsempészte az Egyetem falai közé a fesztiválokat idéző hangulatot a november 19-én megrendezésre került Corvinus Career & Business Festival keretein belül. A nap a nemzetköziség jegyében telt, mivel ezúttal az állásbörze adott otthont a Study Abroad Exponak is, így az érdeklődők nemcsak a munka világában, hanem a külföldi részképzés útvesztőjében is útmutatást kaphattak.
A Főépület folyosóját ellepték az ország és a régió vezető vállalatainak színes standjai, a hallgatók pedig első kézből értesülhettek az üres gyakornoki és pályakezdő pozíciókról, illetve tehették fel a vállalatok világával kapcsolatos kérdéseiket a céges képviselőknek. Mindenki megtalálhatta a számára szimpatikus területet, az IT-tól kezdve a marketingen és emberi erőforráson át egészen a számviteli és pénzügyi szektorig.
Az aulában a kikapcsolódáson volt a hangsúly. A ChillZone-ban – a pihenés mellett, természetesen – egy angol kommunikációs tréning nyújtott lehetőséget az asszertív kommunikációban való fejlődésre, míg a III-as előadóban a résztvevők jóga workshopon és fényfestésen frissülhettek fel szellemileg és testileg egyaránt. Ismételten népszerűnek bizonyult a Medence Csoport RE+CONCEPT workshopja, ahol sorra készültek a használt molinókból újrahasznosított hátizsákok, illetve a Happier Earth Project jóvoltából még kozmetikumokat és tisztítószereket is készíthettek a diákok környezettudatos alapanyagokból.
A workshopokon kívül két előadás színesítette a CCBF délutánját Az első előadó Zsiborás Gergő, a Forbes.hu vezető szerkesztője volt, aki bepillantást nyújtott a magazin kulisszái mögé. Szó esett a marketing tevékenységekről, az online és offline újságírás közti különbségekről, illetve a toplisták elkészítésének menetéről. A Forbes az elmúlt években már a kötetlen hangulatú üzleti fesztiváljairól is ismeretes, ahol a vállalkozók és üzletemberek kötetlenebb keretek közt inspirálódhatnak és építhetnek kapcsolatokat. Természetesen nem maradhatott el a média világának boncolgatása sem a hazai újságírás társadalmi aspektusait is említve. A Forbes 2013-ban indult Magyarországon, sikerének titka Zsiborás szerint abban rejlik, hogy nem kész megoldásokat adnak az olvasóknak, hanem példákon keresztül, valódi történetekkel inspirálják őket, és szolgálnak hasznos tanácsokkal nekik. A cikkeknél kiemelte, hogy azok minden mondatának támadhatatlannak és relevánsnak kell lennie, a cél az, hogy minőségi írások kerüljenek ki az online és offline felületekre egyaránt. Előadónk mindemellett saját tapasztalataira alapozva karriertippekkel és jó tanácsokkal engedte útjára a hallgatóságot.
A második előadáson Finta Kriszta, az Oszkár telekocsi marketing menedzsere számolt be a vállalkozás tevékenységéről. A vállalkozás sikere abban rejlik, hogy közvetlenül lehet kapcsolatba lépni a sofőrökkel, nincs szükség közvetítő személyre. Kezdetben szinte csak férfi felhasználók voltak, de mivel a rendszer lehetőséget adott nemcsak a sofőrt, hanem az utasokat is pontozni, fokozatosan egyre több nő kezdett bizalommal fordulni a szolgáltatás iránt. A 2007-ben indult oldalt eleinte csak ismerősök használták, de ahogy szájról szájra terjedt a híre, egyre ismertebbé vált. Ma már leginkább a 20 és 34 éves korosztály veszi igénybe az oldal nyújtotta szolgáltatásokat. Finta Kriszta történeteiből az is kiderült, hogy a két alapító csak akkor kezdett el komolyan foglalkozni a vállalkozás felfuttatásával, amikor felvásárlási ajánlat érkezett az oldalra egy konkurens cégtől. 2017-től kezdve már érettség szakaszába léptek, és ma már joggal kezelhetjük őket sikeres startupként. Az előadás jó hangulatban telt, a résztvevők pedig választ kaphattak a startuppal kapcsolatos kérdéseikre.
Ezúttal sem távozhatott senki üres kézzel, hiszen a kitelepült cégek által kínált harapnivalókon, termékmintákon és szóróanyagokon kívül idén is részt lehetett venni értékes nyereményjátékokban. A CCBF Festival Passportban az összes pecsétet összegyűjtök közt kisorsolásra kerültek POKET zsebkönyves ajándékcsomagok és két darab INSTAX mini kamera. Ahogy a korábbi években, idén is az Egyetem területén kószált a CCBF Panda, akivel fotót készítve a zsebkönyvek mellett termoszokat is lehetett nyerni.
November 19-én ismét életre kelt az egyetem. Reméljük, hogy jól éreztétek magatokat, és tavasszal is velünk tartotok majd!
Fotók: Kedl Olivér
Cikk: Horváth Luca