Mi volt a program 2018. február 13-án 17:20-tól 18:50-ig a Corvinus C épületének V-VI. előadójában? Ha nem voltál ott, akkor bánhatod, mert lemaradtál egy újabb színvonalas Budapest Business Club szervezésében megtartott előadásról. A tavaszi félév nyitásaként Szórád Gábor tartott másfél órás előadást a NetPincér tapasztalatairól a magyar és a nemzetközi e-kereskedelemben.

A NetPincér 18 éves történetére visszatekintve izgalmas pontokat találunk.
1999-ben a kétalapító, Perger Péterés Csontos Zoltán corvinusos hallgatókként kollégiumokból próbálták megújítani a pizzarendelés folyamatát. felvásárlásáról, amit 2016 végén a Delvery Heroval való összeolvadás követett. 2017 júniusában IPO szerinti 5 milliárd euró feletti értékeléssel lépett a csoport részeként a frankfurti tőzsdére a NetPincér. Jelenleg ez 6 milliárd eurónál jár, amely viszonyításképp kétharmada a MOL-énak, pedig csak szoftverek és emberek teszik ki főként, nagy eszközállományról nem beszélhetünk az ételrendeléssel foglalkozó cégnél.

A tavalyi év egy alapjaiban teljesen megújult applikációt eredményezett, amely a felhasználó élményekre fókuszál. A rajzolt karakterek, a kedvenc és kevésbé kedvelt megjelölés, valamint az ételérzékenység szűrő is mind e célt szolgálják.

A NetPincér olyan neves vállalatokkal áll szoros kapcsolatban, mint a Coca Cola és a Google. Exponenciális vállalat lévén az első négy évben ugyanolyan ütemben A következő mérföldkő 2014-ben az akkor másfél éves Foodpanda döntése a NetPincér növekedett a technológiai adottság, mint egy lineáris szervezet esetén, azonban az 5-6. év körül a trend szétvált, és nagyütemű növekedés vette kezdetét. Az új sebesség nagyobb méretet eredményezett, emiatt újra kellett gondolni az üzletet. Új irodába költözött a vállalat, amely a Corvinus C épületénkek aljában található, közel a Közgázhoz, mint a kezdetekkor.

A marketing iránt érdeklődőknek hasznos percek következtek, ugyanis Szórád Gábor ismertette a NetPincér marketing mixét. A hasznos tanácsok közt szerepelt a megfelelő mennyiségű e-mail, a közösségi médiára való nagyobb odafigyelés. A legolcsóbb digitális marketingeszköz egy induló vállalkozásnak a hírlevél, így kiemelten fontos, hogy minél nagyobb e-mail cím bázissal rendelkezzünk. A televíziós reklámok az induláskor fontosak voltak a hitelesség elnyerése miatt, azonban az idő múlásával és a korosztályos szokások változásával a rendelésekre irányuló hatásuk egyre csökken. NetPincéres aktivációkkal is találkozhatunk fesztiválokon vagy épp plakátokkal a fővárosban és vidéken.

Szexi dolog digitális vállalatnak lenni 2018-ban, de nem egyszerű feladat a magas költségek miatt. Az app economy nem egészen úgy működik már, ahogy sokan gondolják. Már nem annyira népszerűek az alkalmazások, nem töltünk le újakat a felmérések alapján. Azonban kevesebb pénzből is lehet jó dolgokat létrehozni. A web és mobilweb kombinációjába érdemes invesztálni startupként az ügyvezető tapasztalatai szerint.

Az előadás második felében az egyetemisták, frissdiplomások kaptak számos jó tanácsot. A World Economic Forum szerint a leendő általános iskolások 65%-a olyannal fog foglalkozni, ami még jelenleg nem is létezik. Felkészülten kell tehát a munkaerőpiacra lépnünk. Gyakori álláskeresési hibák azonban a gyakorlati tapasztalat, az alázatosság és a nyelvtudás hiánya az irreális elvárások mellett.

Meghallgathattuk Szórád Gábor saját példáját is: az egyetem alatti gyakornokoskodás után a KPMG-nél helyezkedett el 3 és fél évre, majd Kínában töltött be vezető pozíciót.
Ezután került itthon a NetPincérhez, ahol regionális vezetőként tevékenykedik immáron 2 éve. Tapasztalatai azt mutatják, hogy elengedhetetlen a sikerhez a jó tárgyalási készség, a tiszta gondolkodás, a folyamatos képzés és a saját belső motiváció felfedezése. A prezentáció végére hatalmas lehetőséget ajánlott fel előadónk. Mentorprogramjába három szabad helyet hirdetett az érdeklődőknek. A rendkívül érdekes, tanulságos és szórakoztató másfél órát pedig az alábbi motiváló idézettel zárta:

„Waste no more time arguing what a good man should be. Be one.”

Ajánlott olvasmányok a fejlődni vágyóknak:

Clayton M. Christensen: How will you measure your life?

Peter Diamandis: Abundance

Ramit Sethi’s Growth Lab: https://growthlab.com/guides/ultimate-guide-to-digital-marketing/

Ryan Holiday: The obstacle is the way

Salim Ismail: Exponential organisations

Tim Ferriss: Tribe of mentors

Tim Ferriss: Tools of titans