Stage 1-es tagjaink első félévükben csapatokban dolgoznak együtt neves cégekkel, így például a Vodafone-nal is. Ebben az időszakban rengeteget tanulhatnak a vállalatoktól, amiből a jövőben is profitálhatnak. Török Dorkát kérdeztük, a Vodafone Employer Branding Expertjét, hogyan éli meg ezt az együttműködést. 

Egy ilyen nagy cég miért pont a BBC-vel dolgozik együtt?
A BBC együttműködés kapcsán célunk a fiatalok digitális készségeinek fejlesztése, a Vodafone mint munkáltató megismertetése a hallgatókkal, valamint támogatni őket a karriertervezés korai szakaszában. Az már alapvetően egy szuper dolog, ha a hallgatók egyetemi éveik alatt plusz szakmai tevékenységet vállalnak, és van egy közösség diákszervezet formájában, amely erre lehetőséget ad. A BBC ebben országos viszonylatban kiemelkedő!

Milyen tapasztalataitok vannak az együttműködéssel kapcsolatban?
A BBC-vel való több éves együttműködés során nem csupán a Vodafone-t mint munkáltatót ismerhették meg a hallgatók, hanem számos olyan aspektusból is támogattuk a fejlődésüket, melyekből profitálhatnak hosszú távon. Nem mellesleg az is külön öröm számunkra, amikor egy-egy hallgatót viszontláthatunk a szervezetünkben gyakornokként vagy a pályakezdő programunkban.

Mit gondoltok a Learnovation csapatokról rugalmasság, kreativitás, releváns megoldások terén?
Nagyon szuper látni, hogy ilyen korai időszakban ennyire lelkesek, ötlettel teliek a hallgatók, valamint szemmel láthatóan nyitottak a fejlődésre, a digitális újításokra, és nem utolsó sorban a csapatban való együttműködést is gyakorolhatják. Ezek mind olyan készségek, amelyek egy karrier során, illetve nálunk a Vodafone-nál is kiemelten fontosak.

Mik azok a skillek, amik elengedhetetlenek a jövőben egy sikeres munkavállalónak?
Általánosságban, valamint Vodafone-os szempontból az alábbi soft skillek elengedhetetlenek a jövő munkavállalóinak: 

  • Egymás támogatása, csapatjátékosság
  • Can-do attitűd, proaktivitás, nyitottság az új tudás megszerzésére 
  • Kihívásnak/lehetőségnek élnek meg egy-egy új helyzetet, adaptívak a folytonos kihívásokra
  • Érdekli őket a digitális világ, nyitottak az ezzel kapcsolatos újdonságokra 

Emellett kiemelten fontos az is, hogy a digitális területen legyen egy alapszintű tájékozottság, hiszen ez a jövő munkahelyeihez szintén elengedhetetlennek számít majd (és már most is az).

Ezek közül melyeknek a fejlesztéséhez nyújt segítséget a BBC?
Azt gondolom, hogy a csapatszintű együttműködésben nagyon erősek a BBC tagjai, és ez abból is meglátszik, hogy a számunkra bemutatott közös csapatmunkák színvonala cseppet sem csökkent a pandémia – azaz az online kommunikáció – hatására sem. Az együttműködés során többször kerülnek olyan helyzetbe a hallgatók, amikor egy váratlan szituációra kell reagálniuk, így az adaptivitás is ide sorolható. Nem mehetünk el a digitális világ adta új lehetőségek megismerése mellett sem, hiszen technológiai-telekommunikációs vállalatként ilyen témájú és jellegű előadásokat, workshopokat tartunk a hallgatóknak, így ez a tudásuk és skillsetjük is bővül.

Melyik a kedvenc részetek a félévben. Miért?
A Stage 4-es karrier estet emelném ki, hiszen az egy kötetlenebb esemény, és ott már kezd kialakulni a hallgatóknál az, hogy milyen irányba szeretnének továbblépni, így ezekre az igényekre reflektálva első kézből tudjuk őket tanácsokkal ellátni. Nincs is jobb annál, amikor – akár online vagy offline felületen – látjuk a hallgatók arcán, hogy az addigi karriert érintő kérdéseiket nagyrészt lefedtük válaszainkkal, és hozzájárultunk céljaik eléréséhez.

Miben különböznek szerintetek a BBC-sek a többi hallgatótársuktól?
A fent említett készségekben biztosan előrébb járnak, valamint abban is, hogy a 4 félév során különböző nagyvállalatokkal ismerkedhetnek meg. Ezzel még jobban feltérképezhetik az ő gondolkodásukat, igényeiket, szempontrendszerét, így egy nagyobb előnnyel kezdhetik majd meg karrierjüket, és a magukba szívott tapasztalatot majd élőben is kamatoztathatják akár egy kiválasztási folyamat, vagy a szakmai gyakorlatuk elvégzése során.

Horváth Lilla