Egy többnapos rendezvénysorozatot mindig nagyon nehéz megszervezni, hiszen számtalan kihívással és nehézséggel kell szembenéznie a szervező csapatnak. Megálmodni és megtervezni valamit, már ez sem könnyű sok esetben, de ez még csak úgymond a jéghegy csúcsa. A szervezés rengeteg munkát és precizitást igényel, arról nem is beszélve, hogy felmerülhetnek váratlan problémák, amelyekre sokszor gyors és határozott válasz szükséges. Nos, elmondhatjuk, hogy a Budapest Business Club csapata felvette a kesztyűt, és olyan programsorozatot indított, amely mindegyik fentebb említett akadályt megugrotta. A Workshop Week sok vendéget vonzott, ami mindig örömteli, de az idei évben extra feladatot is jelentett a BBC számára, hiszen követni kellett a járványügyi intézkedéseket, és azokat be is kell tartani. Elmondhatjuk, hogy megbirkóztunk ezzel, és remek hetet zártunk.
Első előadásunk a „Red Bull a startupok világában” címet viselte. Bár a Red Bullról sokaknak az energiaital-gyártó cég vagy esetleg valamilyen extrémsport jut eszébe, de a cég ettől sokkal színesebb tevékenységi kört épített ki az évek alatt. A márka egyik célja, hogy támogassa a fiatalok vállalkozókedvét, így idén is megrendezésre kerül a Red Bull Basement University eseményük, ami egy olyan innovációs ötletverseny, melynek célja, hogy az egyetemi életet jobbá tegye. A Workshop Week előadássorozatához csatlakozott Szűcs Endre, a bedrock.farm mezőgazdasági startup ügyvezetője is, aki beszélt nekünk arról, hogy mire is van szükség egy piacképes vállalkozás felépítéséhez a kezdeti ötletektől kiindulva. Tapasztalt startupperként utóbbi hét évéből szemezgetve mesélt nekünk arról, hogy milyen személyes motivációi voltak, és hogy azóta milyen kihívásokkal kellett szembenéznie nap, mint nap. Izgalmas és interaktív volt az előadás, hiszen a vendégek a belépéskor kaptak egy-egy színt, amely szerint később csapatokat alkottak. A csapatoknak ötleteket kellett kidolgozni aszerint, hogy hogyan adnák elő a koncepciójukat egy nagymamának, egy ötéves kisfiúnak, illetve egy üzletembernek. A feladat során lehetőség nyílt egymástól tanulni, és persze ismerkedni egy kicsit a jó hangulatban.
Szeptember 15-ei előadásunk sajnálatos módon technikai okok miatt elmaradt, azonban a másnapi programok bőségesen kárpótoltak bennünket. Ez a nap a fenntarthatóság jegyében zajlott, elsőként Hári Hajna, Mosolygó Anna és Lang Dani jóvoltából megtudhattuk, hogyan készítsünk maszkot a megunt ruháinkból.A téma nemcsak aktuális, hanem egyben környezettudatos is. Hajnáék a ZeroFashion márka képviseletében érkeztek hozzánk, így az iparági változásokba és trendekbe is bevezettek bennünket. A sajtóban rengetegszer találkozhatunk a fast fashion fogalmával, amely a piacot gyorsan és olcsón új modellekkel elárasztó divatot jelenti. Ez egyrészt nem fenntartható, másrészt etikailag is kifogásolható, hiszen az ázsiai gyermekmunka, illetve az éhbérért való dolgoztatás sajnos modernkori rabszolgaságot eredményez. Nem beszélve arról az óriási ökológiai lábnyomról, amelyet a logisztikai folyamatok okoznak, annak érdekében, hogy ezek a ruházati cikkek eljussanak az amerikai és európai plázák polcaira. Előadóink megismertették velünk a slow fashion fogalmát, amely a fentebbi problémahalmazokat próbálja meg áthidalni. Értékes gondolatokat osztottak meg velünk arról is, hogy ne egy-egy aktuális trendhullámra üljünk fel, hanem törekedjünk a saját egyéniségünk kifejezésére, és alakítsuk ki saját stílusunkat. Ezzel óvjuk a környezetünket, és egyben a pénztárcánkat is megkímélhetjük.
A workshop abban is igazi unikum volt, hogy nem csak beszéltünk a problémáról, hanem szó szerint kezünkbe vettük a dolgokat. Mindenki ollót és varróeszközöket ragadott, és megalkothatta a saját maszkját. Az esemény nagyon közvetlen és jó hangulatban, már-már családias légkörben telt.
Ez megadta az alaphangot a második aznapi programunknak, amely a „Less waste, less problem” címet viselte Wertán Sára előadásában. Sára egy neves fenntarthatósági aktivista, aki hasznos tippeket adott számunkra ezen a területen. Ő a megálmodója az About A Home nevű Instagram oldalnak, ahol mindenféle hasznos praktikákat oszt meg a követőivel, és ebből kaphattunk most mi is egy kis ízelítőt. Elmondta például, hogy ecettel szinte az összes tisztítószer kiváltható, és még olcsóbban is jöhetünk ki. Mesélt a multinacionális vállalatok CSR tevékenységéről és a trendekről, valamint arról, hogy hol tudunk garantáltan környezettudatos termékeket vásárolni.
Tanácsot adott abban is, hogy miként tudjuk a környezetünket pozitív értelemben befolyásolni. Érdemes először csak magunkat rávenni valami egyszerű, de hasznos cselekvésre a bolygónk érdekében, és ha ez már jól működik, akkor meggyőzhetjük a saját családi körünket is. Folytathatjuk a sort a barátainkkal, amíg el nem jutunk arra a szintre, hogy már ismeretleneket is rá tudunk venni valamilyen hasznos cselekedetre vagy környezettudatos attitűdre.
Sára előadásához csatlakozott a Munch.hu is, akik az ételpazarlás ellen küzdenek, és összefogással megmentik a belvárosi pékségek és éttermek ételfeleslegét. Az ötlet, hogy egy ilyen komplex problémára megoldást keressenek onnan jött, hogy látták Budapest szociális problémáit, valamint az élelmiszeripar folyamatos túltermelését. A helyzetet tovább gondolva eljutottak a megoldáshoz, hogy mindezt hogyan lehetne megszüntetni. Nap, mint nap tesznek a probléma ellen, amiből akár mi is ki vehetjük a részünket, hiszen kezdeményezéshez bárki csatlakozhat. A nap egyik legfontosabb üzenete a következő volt: amit ma megtehetsz a bolygónkért, azt tedd is meg!
A zárónapon bepillantást nyerhettünk az online marketing világába Lassú Henrik segítségével. Az előadás a „2020, az online vállalkozások kora” címet kapta. A téma mindenki számára érdekes volt, hiszen a saját bőrünkön tapasztalhatjuk a digitalizáció döntő szerepét a legkisebb kkv-tól egészen a multinacionális vállalatokig. Elmesélte, hogy ő miként építette fel cégét, milyen mérföldköveken van már túl, milyen buktatói voltak, és milyen életmóddal és életszemlélettel lehet sikeres valaki. Henrik a Blue Cactus Media alapítója, így a téma nagy ismerője, aki hasznos tanácsokkal látott el mindenkit az online vállalkozással és annak indításával kapcsolatban. Az előadás során mindenki közelebb kerülhetett a jelen gazdasági folyamatainak átlátásához.
Végül pedig elérkezett az utolsó programpont is „Az influencer marketing két oldala”, ami méltó megkoronázása volt ennek a hétnek. FollowAnna, Lina és Panni, illetve Balog B. Vidor az influencer marketing előnyeiről és árnyoldalairól beszélt nekünk.
Büszkék lehetünk rá, hogy teltházas volt a program a lehetőségekhez képest, és emellett igyekeztünk betartani az előírásokat is. Vidor remek prezentációval készült, amelynek segítségével betekintést nyertünk a kulisszák mögé. Szó volt többek között arról, hogy miért kell egy „véleményvezérnek” menedzser, milyen arányban tudja a hirdetéseket befolyásolni egy multi, valamint ez a tevékenység mennyire tud etikus maradni vagy néha mennyire erőszakos. Annáék pedig meséltek az influencer lét nehézségeiről, arról, hogy lehetséges-e ezt egyetem mellett csinálni, illetve Magyarországon meg lehet-e élni ebből.
Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy a BBC a pandémia ellenére is képes volt megfelelni az általunk, és a hallgatók által támasztott elvárásoknak. Remek hangulatú eseményeket sikerült tető alá hozni, amit az is bizonyít, hogy mindenki nyitott és érdeklődő volt, a meghívott előadók pedig sok kérdést kaptak. A szervezőknek és a lelkes résztvevőknek ezúton is köszönet, mert nélkülük nem lett volna az igazi. Reméljük a vírushelyzet enyhül, és további remek programokat tudunk szervezni Nektek!
Erdős László